torsdag 17. januar 2013

Filosofen elsker svart/hvitt

Min kjære sønn, Filosofen på 10 år har lenge mast om at rommet hans trengte en oppgradering.
 
Og jeg var vel helt enig at knall-blåe vegger og barnslig bilkjøre-teppe kunne byttes ut.
Dessuten fikk Storebroren ny seng før jul, så her burde vel minstemann prioriteres.
 
 Da jeg spurte om hvilke farger han ville ha kom svaret momentant:
svart og kvitt!
Undertegnede fikk litt hakaslepp, men kan vel skjønne at han er litt lei alle fargene i resten av huset. Han hadde en ide om hvit vegg med påmalte store svarte rundinger på...
Jeg fikk sterke dalmantiner-assosiasjoner så jeg tok en kjapp bruk av veto-rett
og kjøpte inn kun Jotun Lady i fargen CHI.
Misforstå meg rett, unger skal jo bli hørt,
men det er tross alt foreldrene som bestemmer og betaler:-)
 
Så nå står rommet helt tomt og venter å bli fyllt med ny seng, og masse hvitt og svart.
Spennende!
 
Under her er noe av det vi har googlet oss fram til og snart skal vi ut på shopping ilag:

 

Litt humor, litt greske undertoner med Gresk skrift samt mye svart og hvitt.

Teppet og den høye stolen er fra IKEA
Den greske puten fant jeg på ETSY
Flaskelampen og raskbøtten fant jeg hos den greske nettbutikken OCTOPUS
"I can't keep calm, I'm Greek"-posteren passer veldig godt inn på det rommet. Fra ETSY
Master Chair fra Kartell har vi allerede bestilt fra DEN BLÅ KRUKKE
Og så har jeg blitt så fasinert av det vanvittige prosjektet til SURRESILJE hvor hun har tegnet 594 små mennesker på et A2-papir. Hun er nå i ferd med å produsere og jeg håper vi får sjansen til å kjøpe et eksemplar. Slike kreative mennesker har jeg sansen for!!!


 

7 kommentarer:

  1. Det er en stor kontraste fra din fargerik liv, men med svar og hvit kan noe fargerik detaljer popper her og der.

    Klem
    Vicky

    SvarSlett
  2. Svart/hvitt er tøft det!!
    Ikke at jeg har den stilen hjemme!
    Men den er ordentlig kul!
    Jeg trenger å omgi meg med farger jeg, for å bli glad!
    Men man skal aldir si aldri... jeg komm nettopp hjem fra Fretex med en kullsort lysestake...
    Ønsker deg en NydeligFlott torsdagskveld!!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  3. Har en jente på 10 som også liker svart/hvitt. Men hun vil gjerne blande inn litt lilla så det kan jo bli spennende ;-) Blir gøy å se hva vi begge kommer frem med etter hvert :-) Klem fra Vibba

    SvarSlett
  4. Det blir spennende å se ferdig resultat- mange fine ting på vei inn på gutterommet:)

    Synes tomatene i innlegget under så veeeldig gode ut, så de skal jeg virkelig prøver meg på en dag. Snart, forhåpentligvis!

    SvarSlett
  5. Wow, god smak da! :) Gleder meg til å se ferdig resultat!

    Litt tidlig, men god helg!

    Klem

    SvarSlett
  6. Så hyggelig at plakaten min havna på ønskelista! Det jobbes med å få trykt den opp, er veldig spent på resultatet!

    SvarSlett
  7. Svart og kvitt ja, blir nok et tøffis-rom! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...