mandag 3. september 2012

Norwegian wood

 Norsk tre... finnes det noe herligere?

Jeg savnet trehus, gammelt patinert tre, parkett, ja til og med furumøbler da jeg bodde i Hellas.
Det er rart hva noen år i en by med betong, marmor, jern og glass gjør med en.


På sommerhuset til mor & far finner jeg masse tre.
Tallerkenhylla som morfar laget, gamle tønner i hagen, ulike redskap, kister, utsikten har trehus...





 

De har vært bevisste på å beholde litt av den gamle sjarmen på låven 
selv om det jo også er mye nytt panel, tapet og smart-plater der. 
Den ene søylen på stua er fra en gammel vev og de fleste bærebjelkene har de bevart.



Harde tremøbler i kontrast til ny sovesofa med myke puter.


Og utenfor henger ungene dinglende fra trærne.
Enkelte ganger må jeg klype meg i armen...
Who would have thought 
at disse bygutta skulle bli ekte skogtroll in the Norwegian Wood? 



5 kommentarer:

  1. nydelig bildet og nydelig gutt :)

    SvarSlett
  2. Masse vakkert treverk her- og vakkert verk i treet ;)

    SvarSlett
  3. Å, så mye fint å hvile øyet på!
    Elsker gamle trebjelker :)
    Gleder meg til å treffe deg igjen neste uke!
    Klem fra Barbro

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...