mandag 28. november 2011

Julestue fra 1976


Mine kolleger i museumsarkivet her på Stiklestad nasj. Kultursenter har laget en flott juleutstilling med tema "julestue fra 1976"



Er det ikke herlig??
Her har Kristin, Gunhild og Hildur gravd langt bak i magasinet og funnet masse interiør fra den tiden.
Jeg var 4 år i 1976 og alle barndomsbildene mine har denne stilen i bakgrunnen:-)


Legg merke til Stavangerflintkopper, fattigmannspanel, kitchy julepynt og andre hærlige 70-tallsdetaljer.


Kom gjerne innom og ta en titt!!
Utstillingen er i foajeen på kulturhuset og Stiklestad Hotell:-)

13 kommentarer:

  1. Hærlig!! Er et barn av den tia jeg også, så dette blir ren nostalgi :)
    Klæm

    SvarSlett
  2. I 1976 hadde jeg allerede flyttet hjemmefra. Så jeg er ikke sååå sjarmert over perioden. Men 10 år før , da får jeg hjertebank. Vi hadde det ganske likt med dette forresten. Men ikke broderi på veggen nei. Røde sofaer, som gikk mot orange. det er et bilde av meg der jeg sitter i tidstypisk brun fløyelsbukse og leser KK

    SvarSlett
  3. Født i 1981 som jeg er får jeg ingen nostalgiske minner av bildene, men jeg synes det er noe sjarmerende over hjemmestilen fra 60 og 70tallet. De var ikke akkurat redd for sterke farger på den tiden:)
    Koselig blogg du har forresten:)
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  4. Hei:)Morsomt med gud så grusomt!!Dette året ble jeg født og jeg er glad jeg ikke husker dette:O))Skal en tur til stiklestad før jul,må jo sjekke ut dette også:))klem

    SvarSlett
  5. Morsomt! Jeg var også 4 år i 1976... :-)

    SvarSlett
  6. Hei.

    Nettopp oppdaget bloggen din, masse gøy, flotte farger. Legger meg til som følger, her må vi på tur i bloggen din en kveld med bedre tid.

    Ha en fin mandagskveld.
    Linda

    SvarSlett
  7. Styggfint! Sofaen og TVen kunne jeg gjerne hatt selv.
    Og det juletreet minner meg om min barndoms juletrær!

    Morsom utstilling:D

    SvarSlett
  8. Å så mye artig:)Skulle gjerne ha vært og sett og mimra:) Vi hadde akkurat det serviset hjemme hos oss:)

    klem Trine.)

    SvarSlett
  9. minner minner minner. Jeg var 7 år denne jula og husker at både farmor og vi hadde stilen hi hi.
    Glad interiøret er litt "roligere" nå.....enn så lenge.
    Kos deg med førjulsdager
    klem

    SvarSlett
  10. Jeg ønsker meg forresten serviset, men til og med jeg må innrømme at det ikke er plass lenger

    SvarSlett
  11. Så morsomt! For oss som e født i denne perioden bringer det noen minner:)

    SvarSlett
  12. Oi dette brakte mange minner! kan jeg låne det øvserste bilde av deg?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...