søndag 28. august 2011

Dropp tapeten - lag heller vegg med planter!


Under et besøk på en av de største shoppingsentrene i Athen måtte jeg besøke en minibank.
Den nærmeste jeg fant lå i National Bank of Greece midt blant dyre interiørbutikker og hippe klesbutikker. Jeg ble nærmest dratt dit, FOR et vakkert banklokale!
Det så ut som en del av StarTrek eller the Enterprise med det bølgede taket og myke linjene!

Bakerst i lokalet skimtet jeg den vakreste grønne tapet...


Men med en nærmere titt oppdaget jeg at de hadde droppet tapetet og plantet hundrevis
av ekte, grønne, skjønne frodige grønne planter på en hel vegg!!
Snakk om å kombinere futuristisk stil med økologisk awareness...

Jeg  spurte pent om jeg fikk ta mobilbilder og den dresskledde bankmannen
syns bare det var gøy at jeg var så fasinert.

Nesten så jeg fikk lyst å avrunde shoppingrunden min og bare slenge meg på sofaen
og drømme meg bort til Amazonas... Tenk å jobbe på en sånn plass!



Akk... den som hadde grønne fingrer, en ledig vegg og gigasalg på Plantasjen i nærheten...


4 kommentarer:

  1. Hei, men du glemmer noe vesentlig!! Klimaet! Jeg er enig i at banken er lekker, men her i Norge måtte vi ha brukt plastplanter........eller kanskje det hadde funket med masse blomsterlys!? AnneK:-)

    SvarSlett
  2. Ja, Anne K., tror nok ikke dette hadde funket i Trøndelag:-) Og plastplanter blir liksom ikke det samme... Det blir nok med drømmen. Kanskje ikke rart den greske økonomien har litt trøbbel når de bruker så mye penger interiørdesign på en bankfilial (som i tilleg har åpningstider 10-21 seks dager i uka). Men det er jo et helt innlegg for seg selv:-)

    Hilsen Maratonjenta

    SvarSlett
  3. Så kult ! Nesten som å være på i en film fra et romskip med " planterom " . Utrolig stilige kontraster :)

    Å du, så gøy at dette speilet kommer fra dere ! :)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. Utrolig stilig! Med mine "ugrønne" fingre måtte jeg imidlertid ha vært mangemillionær hvis jeg skulle fått det til å fungere (et billass med nye planter hver uke...) hi-hi ;o) Klem fra meg (som virkelig skulle ønske jeg var i Hellas nå etter å ha sett de flotte bildene dine! <3)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...