torsdag 20. januar 2011

Surprise-loppis


Jeg skulle innom Amfi-senteret på Verdal i går og der hadde de plutselig skiftet ut en av kles-butikkene med en liten surprise-loppis. Jeg kjøpte ikke noe, men synes jo det er topp at gjenbruk er i vinden! Jeg besøker jo BruktBo på Levanger ofte og finner mine skatter der, men loppis er jo alltid populært.

Jeg spurte innehaverne (2 eldre menn) om det var greit at jeg tok endel bilder og de sa det var helt greit og stilte seg opp for fotografering (!!!) Etter mye fliring ble vi enige om at de var altfor for unge til å være antikviteter og for verdifulle til å bli kalt loppis. Så det endte opp med litt andre bilder.... 

Denne hyllen over minner meg om farmors mel og sukker-hylle som jeg elsket å fikle med.
Tror den kostet 250,-
Og under ser du bilder av en skikkelig gammel grammofon med plater til. Den funket og ga veldig god lyd til, riktignok med en del knatring og spraking, men det er jo slik det skal være. Kr. 1200,-

  

Denne  "His master's voice" 78mm. plata er nok fra rundt 1930-mente selgerne...
Sjekk ut den lettgjenkjennelige logoen med hunden foran grammofonen:-)
Ellers hadde de en haug med gamle LP-plater og for de av dere som lager LP-boller så er jo dette et tips.


  Eller hva med noen royale tallerkener fra 1955 til kr. 410,- stykket?
  

Litt Designers Guild stoff & maling og vips hadde denne stolen blitt driiitlækker.
Nykværnet kaffe anyone?...


Ha en finfin dag!!

1 kommentar:

  1. En sånn hylle skulle jeg gjerne hatt! Den var skikkelig fin!

    Klem Pvi

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...