mandag 17. januar 2011

Kjekt å ha på kjøkkenet


Idag kommer det noen bilder av kjekke ting å ha på kjøkkenet!
Fancye muffinsformer gjør bestandig susen og kan redde inntrykket om det oppi formene ikke ble perfekt. "Ja, ja, de så no ihvertfall gode ut" "Ja, lekre var de..."

Og under her har jeg tatt bilde av 2 praktiske ting fra kjøkkenet mitt.
En estetisk Zalo-oppvask-midder-beholder som også lufter "kopplærva" som vi her i Trøndelag kaller kopptuen. Er det noe jeg hater så er det når Grekern har skikkelig shinet opp kjøkkenet, men latt den klissvåte kopptua ligge i en dunge... Ja, da hjelper det lite hvor flink han har vært. En ekteskapsrådgiver river seg vel i håret nå... Ja, jeg vet jeg skal fokusere på det positive, han vasket jo nesten hele kjøkkenet!! Men hva hjelper det om det lukter sur mugg etter en dag... Så derfor ble da denne hendige dingsen kjøpt på Bohus og freden har i ettertid senket seg over det rosae kjøkkenet...

Og rariteten til høyre er kjempepraktisk når jeg lager sauser eller supper... Jeg rører og setter tilbake i holderen... rører og setter tilbake.... Jeg har nemlig fått bemerket av min bedre halvdel at de saus-sporene som var overalt på ovnstoppen måtte det bli slutt på. 
Denne fikk jeg i gave og jeg tror den er Eva Solo. Genialt, ikkesant! 


Og til slutt mine yndlingsboller fra Rice.
De kan brukes til så mangt:
¤ Tapaskveld med min kjære: Grønne oliven, aioli og svarte oliven.
¤ Sunn kveld med fornuften: Cherrytomater, sukkererter og babygulerøtter
¤ Fredagskveld med barna: Seigmenn, Bamsemums og LoveHearts.
¤ Lørdagskveld med venninnegjengen; Peanøtter, chilinøtter og paranøtter.


Hva slags lure ting har du på kjøkkenet?

3 kommentarer:

  1. Det stativet til kopplærva var ikke dumt! Takk for ide:) Jeg er rimelig fersk i bloggverden, men du er hjertelig velkommen til å ta en titt i bloggen min:)

    SvarSlett
  2. Fine ting - men superdigger den tapeten din altså. Utrolig herlig!! :o)

    SvarSlett
  3. Ååå nå fikk jeg lyst på muffins...

    Takk for koselig kommentar på bloggen min! Skrev akkurat i responsen der at jeg kanskje må begynne å publisere "ukens bart", hehe.

    Hurra for skriblerier Ü

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...