søndag 9. januar 2011

Gull


Er ikke disse lysestakene i gull vakre? Jeg kjøpte de i en butikk i byen Nea Makri som ikke ligger langt fra sommerhuset vårt i Hellas. Skikkelig salgsvare var de også, tror jeg betalte 20 Euro for begge to.

Egentlig er jeg jo mest glad i sølv og grått, men denne varme gullfargen appelerer til meg. Som sagt så må jo det meste matche i mitt liv og jeg får nesten tvangstanker når jeg ser sølv og gull sammen. Så denne gullkroken er holdt langt fra resten av stua som er i grå, sølv, børsta stål. Ja, jeg er rar nok til at jeg ikke kan ha sølvring på langefingeren for den kræsjer jo totalt med gifteringen i gull. Burde vært medisinert!

Den blåe duken under lysestakene er damask fra Georg Jensen. Koster flesk, men her kan man ha skikkelig rødvinslag, slenge duken i vaskemaskinen på 90 grader og den er helt fin igjen. Og har du ikke prøvd sengeklær i damask, bør du unne deg det. Sateng, bomull, krepp og flanell kan liksom ikke måle seg. Og de sengeklærne som jeg kjøpte for nesten 20 år siden er like fine og supermyke enda. Har du et søvnproblem kan en luftig dundyne med damasktrekk hjelpe stort! Jeg har kjøpt alt mitt gjennom tanten min som tidligere var forhandler. Sjekk ut hjemmesiden til Georg Jensen Damask: http://www.damask.dk/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...