onsdag 15. desember 2010

Storebrors rom


Og her kommer noen bilder av Storebrors rom.
Dette er vel det rommet med mest gresk stil  da fargene er blå/beige og mesteparten av pynten er litt i gresk stil, ja han har tom. ikon over senga (gave til hans greskortodokse barnedåp) osv. Han er jo halvt gresk så han stortrives der. Når vi først flyttet inn kapret han dette rommet, jeg ble ganske overrasket for det var jo det minste soverommet. "Men mamma, fra dette vinduet ser jeg jo skolen min!!". Så da var alle happy, og lillebror Filosofen var ihvertfall fornøyd som fikk det største rommet til all lekene sine:-) Om du vil se hvordan Filosofen sitt gutterom ser ut kan du sjekke ut tidligere innlegg HER

Veggteppet over er kjøpt i gamlebyen i Athen, er det ikke fantastisk håndarbeid?
Og Storebror har med dette alfabetet lært litt engelsk fra han var bitte liten.




Bildene over er fra de greske øyene Koufonissia (utenfor Naxos) og Syros.



Døren er malt med svart tavlemaling og den bruker vi som huskeliste for venners og søskenbarns bursdager.


 

Storebrors rom er favorittrommet til alle bamsene i huset, der får de stell og kjærlighet.
Trehuset kjøpte jeg i upstate New York som 17-åring da jeg var utvekslingsstudent der.



Og her er Storebror selv, her i skikkelig Vømmøl-mundur. Bildet er tatt da klassen hans skulle på folkemuseet på Stiklestad Nasj. Kultursenter og måtte kle seg i klær fra gammeltida. Søt hva?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...