torsdag 4. november 2010

Filosofens gutterom

Velkommen til filosofens noe blåe rom:-)
Ja, hva gjør man når huset man flytter inn i har knallblå fiskebens-strie på veggen, jo, man prøver å gjøre det beste ut av det... Og når filosofen selv elsker blått og stortrives på det blåe rommet så må vel mor bare gi seg.

Bildet øverst er en kollage jeg har laget av tegninger som gutta fikk i avskjedsgave fra de andre barna på den greske barenhagen da vi flyttet til Norge. Gode minner...


Fargerikt og friskt!


Her er mitt beste tips når det gjelder å "style" et barnerom, dra på nærmeste kino og spør om du kan få noen av de reklame-kreasjonene de har framme (ja, etter at barnefilmen er tatt av plakaten selvfølgelig). Jeg og minstemann var å så denne filmen Disco-ormene og han forelsket seg i disse livlige amøbene. Jeg spurte beskjedent i billettluka og la igjen mobilnummeret mitt. 3 uker senere kom det telefon om at jeg kunne komme å hente kjempeplakatene. Og nå henger de her på barnerommet! 

Husker dere disse fantastiske dukkehusene fra FisherPrice? Med åpne/lukkemekanisme, garasje, ringeklokke med lyd osv. Jeg har jo ingen jenter selv, men alle småprinsesser som er på besøk elsker det! Dette har jeg selv lekt med i utallige år, tja, helt siden 1977... 


Her har jeg malt og dekorert bokstaver fra Panduro.


Guttene er jo halvt greske så litt lykkepynt fra Hellas må de jo ha på rommene sine. Filosofen mener det beskytter mot det "onde øyet" ...nesten så jeg hører svigermor der:-). Og ved siden av har jeg spikret fargerike pappbokser på veggen. Filosofen bruker de som hyller og har viktige ting inni (gamle viskelær, biblioteklånekortet, yndlings-CD'en osv).

Det var filosofens rom, det kommer vel et innlegg om Storebrors rom også...
Litt mindre blått der...

2 kommentarer:

  1. Filosofen har veldig god smak, synes jeg! Skikkelig gutterom. Veldig snedig ide å henge filmreklamer på veggen!

    SvarSlett
  2. Jeg liker farger, og synes det så ut som et flott rom :D
    Og de papirsklippene du viste fram i et innlegg over her var jo bare imponerende... Jeg kan jo ikke klippe en sirkel engang, liksom :D

    Takk for kjempekoselig kommentar på ordbok-genseren. Det har vært morsomt med så mye fin tilbakemelding på den fra alle kanter, så det er tydelig at jeg har kommet på noe lurt :) Men det er viktig å ta vare på gullkorn synes jeg, på en eller annen måte. Plutselig har de lært seg det "riktige" ordet, og noen uker senere husker man knapt at det har vært annerledes. Denne alderen er bare så magisk så jeg er veldig ivrig etter å holde fast ved den, som du ser :D

    Jeg ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...