torsdag 15. juli 2010

Storebror og Filosofen

Her er gullguttene mine: Storebror og Filosofen.
De er laget i samme seng, men likevel så forskjellige som natt og dag. Vi har vært så heldig å få alle kvaliteter, en optimist, en pessimist, en tenker og en "gjører", en blond, en brun, en "jeg hopper i det" og en "tenker jeg venter litt med å prøve det der", en med kort lunte og en med myyye tålmodighet. Selv om de er så ulike er de verdens beste kompiser (selvfølgelig med en krangel i ny og ne) som ikke kan være lenge uten hverandre.
Fru Fly (http://frufly.blogspot.com/) har utfordret andre bloggere til gullkorn fra barn og jeg har vel en drøss fra disse to gutta. Men et annet gullkorn jeg synes er litt artig er fra min storebror:
Året var 1972, han var 10 år og mamma var gravid i niende måned med meg i magen.
"Mamma hva tror du det blir?"
"Tja, sa mamma, vi blir jo glade uansett om det blir en jente eller gutt".
Broren min virket ikke helt overbevist siden han visste at det hadde vært mye snakk om hvor gøy det hadde vært med litt rosa klær i hus etter å ha fått 2 gutter.
"Du mamma, om det allikevel blir enda en gutt, så har han jo bleie på seg i hvertfall ett år og når vi tar av den og ser at det er en gutt vil du ha blitt så gla i babyen at du ikke vil returnere den allikevel"....
Søt historie hva?
Men det ble altså en jente og 38 år etter er jeg så heldig å ha verdens 2 beste storebrødre!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...